Про затвердження Правил надання повідомлень щодо обслуговування повітряного руху
Мінінфраструктури; Наказ, Правила, Форма [...] від 28.05.2012277
Документ z0958-12, чинний, поточна редакція — Прийняття від 28.05.2012
( Остання подія — Набрання чинності, відбулась 15.11.2012. Подивитися в історії? )

Приклад 3:

Якщо рейсу ще не призначено CTOT, але відомо, що коли застосувати процедуру зміни маршруту, то при призначенні CTOT він буде кращим:

- TITLE RRP

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 1030

розрахунковий час прибирання колодок;

- ORGRTE MID UA1 RBT UG32 TOP UA1 ELB UA12 PAL UA18 EKOLAA18MLQ

маршрут, указаний у плані польоту;

- PTOT 1230

заздалегідь розрахований час зльоту;

- RRTEREF EGLLLMML1

позначення запропонованої зміни маршруту;

- NEWRTE MID UA1 RBT UG32 BAJKO UA21 NIZ UA2 AJO UA9 CAR UB21 PANTA B21 MLQ

новий маршрут;

- NEWPTOT 1100

новий, заздалегідь розрахований час зльоту;

- RESPBY 0730

час, до якого повинна бути надана відповідь;

- TAXITIME 0020

час руління.

Приклад 4:

Якщо рейсу ще не призначено CTOT, але відомо, що при застосуванні процедури зміни маршруту врегулювання застосовуватися не будуть:

- TITLE RRP

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 1030

розрахунковий час прибирання колодок;

- ORGRTE MID UA1 RBT UG32 TOPUA1 ELBUA12PALUA18 EKOLAA18MLQ

маршрут, указаний у плані польоту;

- PTOT 1230

заздалегідь розрахований час зльоту;

- RRTEREF EGLLLMML1

позначення запропонованої зміни маршруту;

- NEWRTE MID Al BOGNA UA21 RBTUG32TOPUA1 ELB UA12 UA18 EKOLA A18 MLGDCTMLQ

новий маршрут;

- RESPBY 0730

час, до якого має бути надана відповідь;

- REASON OUTREG

причина;

- TAXITIME 0020

час руління.

Якщо CFMU має можливість суттєво покращити CTOT внаслідок зміни маршруту польоту, то він пропонує таке покращання, використовуючи RRP. Після отримання повідомлення RRP експлуатант до часу, вказаного як RESPBY, повинен:

у випадку погодження із запропонованим NEWRTE направити CHG до CFMU;

у випадку непогодження із запропонованим NEWRTE направити RJT до CFMU.

Повідомлення про припинення тимчасового призупинення польоту - De-Suspension Message (DES) (7).

DES призначене для доведення до експлуатанта і органу ОПР інформації про те, що рейс, який призупинявся, перестає бути призупиненим.

Приклад:

- TITLE DES

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 0945

розрахунковий час прибирання колодок;

- TAXITIME 0020

час руління - 20 хвилин.

Якщо після отримання DES фактичне EOBT відрізняється від EOBT, яке було вказане в FPL більше ніж на 15 хвилин, то експлуатант або орган ОПР повинен поновити EOBT шляхом відправлення або DLA, або CHG.

Повідомлення щодо помилок - Error Message (ERR) (8).

ERR вказує відправнику на те, що системою CFMU виявлено помилку в отриманому повідомленні і воно не може бути оброблено.

Приклад:

- TITLE ERR

тип повідомлення;

- ARCID ABC 123

номер рейсу;

- FILTIM 0915

час приймання помилкового повідомлення;

- ORGMSG SRR

тип помилкового повідомлення;

- REASON SYNTAX ERROR

причина помилки.

При отриманні ERR орган ОПР або експлуатант повинен знайти та виправити помилку у вказаному повідомленні та надіслати виправлене повідомлення до CFMU повторно.

Повідомлення, що належить до сповіщення про заходи ОППР - ATFM Notification Message (ANM) (9).

ANM використовується для сповіщення всіх користувачів про передбачуване введення заходів ATFM із зазначенням причини.

Приклад:

AREA CONCERNED-----------------FL-----------FROM/TO-----REGULATION
095 EDFF NEW (Rel: 21 - 21:30) ALL 0000 2359 LUPEN22X

TFC FROM LFEE FIR VIA LUPEN
TO EDMM FIR NOT ALLOWED
REASON: ATC ROUTEING

AREA CONCERNED

задіяний повітряний простір;

FROM/TO

термін дії з/до;

FL

ешелони польотів;

REGULATION

позначення регулювання;

095

порядковий номер ANM;

EDFF

пункт організації потоків повітряного руху - Франкфурт;

NEW

нове повідомлення;

(Rel: 21 - 21:30)

дата і час видання повідомлення;

TFC FROM LFEE FIR VIA LUPEN TO FIR NOT ALLOWED

рух із LFEE через LUPEN до EDMM заборонено;

REASON: MILITARY ACTIVITY

причина - військова діяльність;

ALL

усі ешелони;

LUPEN22X

позначення регулювання.

Інформаційне повідомлення ОППР - ATFM Information Message (AIM) (10).

AIM використовується для надання користувачам інформації про будь-яку діяльність, яка може вплинути на виконання польотів. Текст викладається в довільній формі.

8.6.2. Повідомлення, які надсилаються органами ОПР та експлуатантами до CFMU

Повідомлення про неможливість виконання призначеного слоту - Slot Missed Message (SMM) (1)

SMM відправляється експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про те, що CTOT, який вказаний в SAM, не може бути витримано і новий час прибирання колодок (NEWEOBT) невідомий.

Приклад:

- TITLE SMM

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 0945

розрахунковий час прибирання колодок;

- CTOT 1020

розрахований час зльоту.

Повідомлення про прийняття пропозиції поліпшення слоту - Slot Improvement Proposal Acceptance Message (SPA) (2)

Повідомлення SPA відправляється експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про прийняття пропозиції щодо поліпшення слоту (SIP).

Приклад:

- TITLE SPA

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP UKBB

аеродром вильоту;

- ADES EGLL

аеродром посадки;

- EOBT 0945

розрахунковий час прибирання колодок;

- NEWCTOT 1010

запропонований поліпшений розрахований час зльоту.

Повідомлення про запит SIP - SIP Wanted Message (SWM) (3).

SWM відправляється експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про те, що будь-яке поліпшення CTOT буде прийнятним тільки з використанням процедури SIP, за умови, що рейс раніше перебував у статусі RFI.

Приклад:

- TITLE SWM

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP UKBB

аеродром вильоту;

- ADES EGLL

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 1030

розрахунковий час прибирання колодок.

Повідомлення про запит на пряме поліпшення слоту - Request For Direct Improvement Message (RFI) (4).

RFI відправляється експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про те, що будь-яке поліпшення CTOT буде прийнятним без використання процедури SIP, тільки із використанням SRM.

Приклад:

- TITLE RFI

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 070623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 1030

розрахунковий час прибирання колодок.

Повідомлення про підтвердження можливості виконання польоту - Flight Confirmation Message (FCM) (5).

FCM подається експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про згоду виконати вимоги до NEWEOBT та/або RVR, указані в попередньому FLS.

Приклад:

- TITLE FCM

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBT 0945

розрахункова дата виконання польоту;

- RVR 200

розрахунковий час прибирання колодок;

- NEWEOBT 1000

новий розрахунковий час прибирання колодок.

Повідомлення про відмову від запропонованої зміни маршруту - Rerouting Rejection Message (RJT) (6).

RJT подається експлуатантом або органом ОПР, щоб повідомити CFMU про відмову від пропозиції змінити маршрут (RRP не прийнятне).

Приклад:

- TITLE RJT

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- EOBT 0945

розрахункова дата виконання;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- RRTEREF EGLLLMML1

позначення запропонованої зміни маршруту.

Повідомлення про відмову пропозиції поліпшення слоту - Slot Proposal Rejection Message (SRJ) (7).

SRJ подається експлуатантом або органом ОПР для того, щоб повідомити CFMU про відмову від пропозиції на поліпшення CTOT (SIP не прийнятне).

Приклад:

- TITLE SRJ

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBT 0945

розрахунковий час прибирання колодок;

- REJCTOT 1010

відмова від запропонованого поліпшення CTOT.

Повідомлення про готовність - Ready to Depart Message (REA) (8).

REA подається тільки органом ОПР за запитом екіпажу ПС, за наявності слоту, щоб повідомити CFMU про те, що рейс готовий до зльоту раніше часу його дійсного EOBT з урахуванням CTOT і часу руління.

Приклад:

- TITLE REA

тип повідомлення;

- ARCID ABC123

номер рейсу;

- ADEP EGLL

аеродром вильоту;

- ADES LMML

аеродром посадки;

- EOBD 000623

розрахункова дата виконання польоту;

- EOBT 1030

розрахунковий час прибирання колодок;

- MINLINEUP 0005

мінімальний час руління для цього рейсу.

IX. Повідомлення, які містять інформацію про повітряне судно, стосовно якого був здійснений акт незаконного втручання

9.1. Повідомлення забезпечують надходження всієї відповідної інформації про ПС, до якого був здійснений акт незаконного втручання, у розпорядження держав, які можуть мати відношення до даного польоту, що дасть змогу тим самим прийняти своєчасні та правильні рішення та вжити заходів щодо забезпечення безпеки пасажирів та членів екіпажу ПС, усіх інших цивільних ПС, що перебувають поблизу, а також у розпорядження інших сторін, які можуть мати відношення до польоту цього ПС.

9.2. Персонал ОПР повинен забезпечувати подання наявної інформації з ОПР відповідно до законодавства України.

9.3. Негайний характер дій, пов'язаних із кожним АНВ, викликає необхідність передачі відповідної інформації одразу ж після її одержання та за допомогою найбільш швидких засобів з метою своєчасного введення в дію планів щодо забезпечення безпеки відповідного ПС, а також інших ПС, на які може вплинути його політ. У зв'язку з цим орган ОПР, який першим отримав інформацію про АНВ, повинен передати початкове попереджувальне повідомлення, до якого слід включити всю наявну інформацію для тих органів ОПР, до яких вона може мати відношення, ураховуючи запас пального на борту даного ПС, можливість несподіваних змін пункту призначення та інші фактори, які стосуються даної події. Протягом усього польоту органи ОПР повинні передавати поновлену інформацію, яка потрібна для ОПР та виконання пошуково-рятувальних робіт.

9.4. Послідовність дій органів ОПР:

9.4.1. Орган ОПР інформує про подію відповідні служби безпеки, Державіаслужбу України та експлуатанта відразу ж після того, як стало відомо, було помічено або виникла підозра, що будь-яке ПС зазнало АНВ.

9.4.2. Якщо ПС змінило початковий маршрут і пункт його призначення невідомий, органи ОПР, використовуючи всі дані плану польоту та всю іншу надійну інформацію, повинні здійснити спробу визначити фактичний або припустимий маршрут (маршрути) та/або пункти призначення та сповістити про це належним чином служби безпеки та експлуатанта.

9.4.3. Орган ОПР передає попереджувальне повідомлення усім органам ОПР, які можуть мати відношення до цього польоту, з усією наявною інформацією.

9.4.4. Орган ОПР запитує додаткові дані плану польоту від органу ОПР аеропорту відправлення.

9.4.5. Порядок зазначених дій повторюється в ході польоту, якщо в цьому є потреба.

9.4.6. Орган ОПР надсилає повідомлення про прибуття ПС до аеропорту вильоту та за всіма адресами, куди були надіслані попереджувальні повідомлення, після прибуття ПС до кінцевого пункту призначення і завершення АНВ.

Директор
департаменту безпеки


Ю.В. Гержод




Додаток 1
до Правил надання повідомлень
щодо обслуговування повітряного руху

ФОРМА
плану польоту



Додаток 2
до Правил надання повідомлень
щодо обслуговування повітряного руху

ПЕРЕЛІК
відправників та одержувачів повідомлень щодо ОПР

№ з/п

Категорія повідомлення

Тип повідомлення

Індекс типу повідомлення

Індекс черговості

Термін відправлення повідомлень

Відправник

Одержувачі

у межах України

за межами України

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1. Аварійна стадія

1.1

Аварійна стадія

Аварійне сповіщення

ALR

SS

Негайно після одержання відомостей, установлення факту повідомлень щодо стадій лиха, тривоги та невизначення

Орган ОПР, який встановив факт аварійної ситуації

Органи ОПР, які мають відношення до польоту даного ПС;

органи управління ПС ЗСУ;

КЦПР ЦА;

ЦДС ЦА;

Украероцентр;

служба АНО Украероруху;

інспекція з ВКА Украероруху;

служба ЗНС Украероруху;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Органи ОПР, які мають відношення до польоту цього ПС;

координаційні центри пошуку та рятування

1.2

Аварійна стадія

Відмова радіозв'язку

RCF

FF

Негайно після встановлення факту відмови радіозв'язку

Орган ОПР, який встановив факт відмови радіозв'язку

Органи ОПР за маршрутом польоту;

ARO* аеродромів призначення та запасних;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

КЦПР ЦА; 

ЦДС ЦА;

служба АНО Украероруху;

інспекція з ВКА Украероруху;

служба ЗНС Украероруху

Органи ОПР за маршрутом польоту;

ARO аеродрому призначення

2. Поданий план польоту та пов'язані з ним поновлені дані

2.1

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Поданий план польоту

FPL

FF

Не пізніше як за 1 год. до ЕОВТ

ARO аеродрому вильоту, за поданням експлуатанта (у разі відсутності ARO на аеродромі вильоту - ARO найближчого аеродрому);

орган ОПР, що одержав план польоту від ПС, яке перебуває в польоті, або експлуатант

РДЦ або ЦПІ аеродрому вильоту;

РДЦ або ЦПІ за маршрутом польоту;

ARO аеродромів призначення та запасних аеродромів;

органи управління ПС ЗСУ (за відсутності РПЛ);

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

РДЦ за маршрутом польоту;

ЦОП за маршрутом польоту;

ARO аеродрому призначення;

органи IFPS**

2.2

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Зміна

CHG

FF

Не пізніше ніж за 30 хвилин до EOBT

ARO аеродрому вильоту, за поданням експлуатанта, або експлуатант

Одержувачі основних даних плану польоту, яких стосується ця зміна;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Одержувачі основних даних плану польоту, яких стосується ця зміна;

органи IFPS**

2.3

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Анулювання

CNL

FF

Не пізніше ніж 10 хвилин після ЕОВТ

ARO аеродрому вильоту, за поданням експлуатанта, або експлуатант

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи IFPS**

2.4

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Затримка

DLA

FF

Не пізніше ніж 10 хвилин після ЕОВТ

ARO аеродрому вильоту, за поданням експлуатанта, або експлуатант

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи IFPS**

2.5

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Виліт

DEP

FF

Протягом 5 хвилин після зльоту ПС

ARO або АДВ аеродрому вильоту

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Одержувачі основних даних плану польоту;

органи IFPS**

2.6

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Прибуття

ARR

FF

Протягом 5 хвилин після посадки  ПС

ARO або АДВ аеродрому прибуття

РДЦ або ЦПІ аеродрому призначення;

ARO аеродрому вильоту (якщо від нього був запит у плані польоту);

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Органи IFPS**;

ARO аеродрому вильоту (якщо від нього був запит у плані польоту)

2.6.1

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Прибуття ПС на запасний або інший аеродром

ARR

FF

Протягом 5 хвилин після посадки ПС

ARO або АДВ аеродрому прибуття

РДЦ або ЦПІ аеродрому прибуття;

ARO аеродромів вильоту та призначення;

РДЦ або ЦПІ, через які відповідно до плану проходив би політ;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Органи IFPS**;

АRO аеродрому призначення;

АRO аеродрому вильоту;

РДЦ або ЦПІ, через які відповідно до плану проходив би політ ПС

2.6.2

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Прибуття ПС на аеродром призначення (за відмови двостороннього радіозв'язку)

ARR

FF

Протягом 5 хвилин після прибуття ПС

ARO або АДВ аеродрому прибуття

Усі органи ОПР, які мають відношення до даного польоту у період відмови радіозв'язку;

усі органи ОПР, що могли бути охоплені аварійним сповіщенням;

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Усі органи ОПР, які мають відношення до цього польоту в період відмови радіозв'язку;

усі органи ОПР, які могли отримати аварійне сповіщення;

органи IFPS**

2.6.3

Поданий план польоту та пов’язані з ним поновлені дані

Прибуття ПС на інший аеродром (за відмови двостороннього радіозв'язку)

ARR

FF

Протягом 5 хвилин після прибуття ПС

ARO або АДВ аеродрому прибуття

ARO аеродрому призначення, який, у свою чергу, сповіщає інші органи ОПР, які мають відношення до даного польоту,

органи управління ПС ЗСУ;

Украероцентр;

ЦДС ЦА;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО;

ARO аеродрому призначення, який, у свою чергу, сповіщає інші органи ОПР, які мають відношення до даного польоту

2.7

Повторюваний план польоту

Повторюваний план польоту

RPL

Не має

За 14 днів до виконання польоту; зміни постійного характеру за 7 днів до виконання польоту***

Експлуатант

rpl@eurocontrol.int
SITA BRUER7X;
Fax: ++322 729 90 42

При виконанні польоту в зоні IFPS:
rpl@eurocontrol.int
SITA BRUER7X;
Fax: ++322 729 90 42.

При виконанні польоту за межі зони IFPS.

Згідно з публікаціями (AIP) держав, до яких (через повітряний простір яких) буде виконуватися політ

3. Додаткові

3.1

Додаткові

Запит плану польоту

RQP

FF

При необ-хідності даних щодо плану польоту (FPL)

Орган ОПР, який має необхідність в отриманні даних щодо плану польоту (FPL);

Украероцентр

Орган ОПР, який надіслав план польоту

Орган ОПР, який надіслав план польоту;

органи IFPS**

3.2

Додаткові

Запит додаткового плану польоту

RQS

FF

При бажанні одержати додатковий план польоту

Орган ОПР, що бажає одержати додатковий план польоту

Орган ОПР, що надіслав повідомлення типу FPL

Орган ОПР, що надіслав повідомлення типу FPL,

органи IFPS**

3.3

Додаткові

Додатковий план польоту

SPL

FF

При одержанні запиту додаткового плану польоту

Орган ОПР, що одержав запит

Орган ОПР, що одержав раніше повідомлення типу FPL;

органи управління ПС ЗСУ;

підрозділ Украероруху з питань плати за АНО

Орган ОПР, що одержав раніше повідомлення типу FPL



вгору