Документ z0349-08, действует, текущая редакция — Редакция от 11.09.2018, основание - z1022-18

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ

НАКАЗ

26.03.2008  № 337


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2008 р.
за № 349/15040

Про встановлення аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Бориспіль"

{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку
№ 504 від 21.07.2010
Наказами Міністерства інфраструктури
№ 745 від 19.12.2012
№ 211 від 13.06.2017
№ 398 від 31.08.2018}

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" та рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) НАКАЗУЮ:

1. Затвердити аеропортові збори за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (додаються).

2. Державній авіаційній адміністрації (Овчинников О.В.):

2.1. Забезпечити подання цього наказу до Міністерства юстиції України в установленому порядку на державну реєстрацію.

2.2. Довести цей наказ до відома керівників авіапідприємств цивільної авіації України для використання в роботі.

3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державіаслужби від 30.01.2006 № 62 "Про затвердження аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден і пасажирів у Державному міжнародному аеропорту "Бориспіль", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.02.2006 за № 162/12036.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державіаадміністрації Давидова О.М.

Міністр

Й. Вінський

ПОГОДЖЕНО:

Міністр економіки

Голова Державного комітету України з питань
регуляторної політики та підприємництва



Б. Данилишин


К.О. Ващенко



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінтрансзв'язку
26.03.2008 № 337


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2008 р.
за № 349/15040

АЕРОПОРТОВІ ЗБОРИ
за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Бориспіль"

I. Загальні положення

За аеропортове обслуговування повітряних суден (далі - ПС) і пасажирів, пов'язане із забезпеченням: посадки-зльоту ПС, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, наднормативної стоянки ПС, авіаційної безпеки, стягуються аеропортові збори.

II. Аеропортові збори

2.1. Збір за посадку-зліт ПС

Збір за посадку-зліт ПС установлюється за кожну тонну максимальної злітної маси (далі - МЗМ) ПС, зазначеної у посвідченні про придатність його до виконання польотів, залежно від виду сполучення та відшкодовує витрати експлуатанта аеропорту (аеродрому) на використання, утримання та розвиток об’єктів і спеціальних засобів, призначених для забезпечення посадки-зльоту ПС, зокрема льотної смуги, руліжних доріжок з прилеглою ґрунтовою частиною, дренажної системи, світлосигнальної системи, засобів зв’язку між наземною станцією та ПС, а також на орнітологічне, радіотехнічне забезпечення польотів ПС та комплекс заходів аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення польотів, швидкої медичної допомоги і нормативної стоянки ПС.

{Абзац другий пункту 2.1 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

2.1.1. Збір для опублікування у міжнародних авіаційних довідниках становить:

для міжнародних сполучень:

- 10,50 дол. США за 1 тонну МЗМ ПС;

для внутрішніх сполучень:

- 1,05 дол. США за 1 тонну МЗМ ПС.

2.1.2. Збір за посадку-зліт ПС, який стягується аеропортом з користувача, становить:

{Абзац перший підпункту 2.1.2 пункту 2.1 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Загальна кількість рейсів авіаперевізника, відправлених та прибулих з/в аеропорту за місяць, одиниць

Для міжнародних сполучень,
дол. США за 1 тонну МЗМ ПС

Для внутрішніх сполучень,
дол. США за 1 тонну МЗМ ПС

період з 1 квітня до 31 жовтня

період з 1 листопада до 31 березня

до 300 включно

до 250 включно

10,50

1,05

від 301 до 400

від 251 до 350

9,45

1,05

від 401 до 500

від 351 до 450

8,40

1,05

від 501

від 451

7,35

1,05

Якщо посадка та/або зліт здійснюються в нічний час, збір збільшується на 24 відсотки.

Розмір збору визначається з урахуванням нічного часу.

Нічний час установлюється у таких межах (час місцевий):

з 1 квітня до 30 вересня - з 20.00 до 06.00 включно;

з 1 жовтня до 31 березня - з 18.00 до 08.00 включно.

При виконанні тренувальних, тестових, випробувальних, технічних польотів, які здійснюються відповідно до чинних нормативно-правових актів, що регламентують виконання польотів, кожне заходження на посадку враховується з коефіцієнтом 0,2 до денного розміру збору за посадку-зліт ПС, але якщо при цьому включається світлосигнальна система, то кожне заходження враховується з коефіцієнтом 0,5 до денного розміру збору за посадку-зліт ПС, навіть коли літак не торкається поверхні злітно-посадкової смуги (далі - ЗПС).

Якщо посадка-зліт ПС в аеропорту здійснюється згідно з призначенням на регулярну або чартерну повітряну лінію, посадка за міжнародним рейсом, а виліт за внутрішнім або навпаки (із відповідною зміною номера рейсу), то збір за посадку-зліт визначається у розмірі 50 відсотків від суми зборів згідно з видами сполучень.

До збору за посадку-зліт застосовується коефіцієнт 0,5:

при здійсненні технічної посадки ПС без зміни комерційного завантаження;

при здійсненні посадки ПС у зв'язку з метеорологічними умовами;

при поверненні літака до аеропорту зльоту протягом 40 хвилин після зльоту у зв'язку з авіаційною подією;

якщо для здійснення посадки та зльоту ПС з максимально дозволеною злітною масою до 6 тонн включно не використовується штучна ЗПС.

Від сплати збору за посадку-зліт ПС звільняються рейси під літерою "А", а також польоти з метою обльоту авіаційної техніки, тренувальні, випробувальні та перегінні польоти для забезпечення виконання рейсів під літерою "А".

2.2. Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі

Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі встановлюється за одного відправленого пасажира залежно від виду сполучення та відшкодовує витрати експлуатанта аеропорту (аеродрому) на використання, утримання та розвиток пасажирського терміналу для обслуговування пасажирів під час відправлення/прибуття/трансферу (за винятком комерційних площ, що підлягають здаванню в оренду, залів та зон підвищеного комфорту) та осіб, які зустрічають і проводжають пасажирів, а також обладнання для забезпечення обслуговування пасажирів та багажу в аеровокзалі (за винятком авіамостів), а також створення умов для проходження митного та паспортного контролю, забезпечення належного доступу до послуг пасажирів з обмеженими фізичними можливостями або осіб з інвалідністю, користування наземними транспортними засобами аеропорту, які відносяться до забезпечення доступу пасажирів до будівлі аеровокзалу (автобуси та/або інші види транспорту для трансферу пасажирів між терміналами аеропорту).

{Абзац другий пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі для опублікування в системах бронювання та для користувача становить:

{Абзац третій пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

для міжнародних сполучень:

{Абзац четвертий пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 211 від 13.06.2017}

- 13,00 дол. США за кожного відправленого пасажира;

{Абзац п'ятий пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 211 від 13.06.2017}

- 8,50 дол. США за кожного трансферного пасажира, який прибуває та відправляється на міжнародних рейсах;

{Абзац шостий пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 211 від 13.06.2017}

для внутрішніх сполучень:

- 2,50 дол. США за кожного відправленого пасажира.

Від сплати збору за обслуговування пасажирів в аеровокзалі звільняються:

пасажири рейсів, що виконуються виключно для перевезення королівських осіб, глав держав і урядів;

особи, які звільняються від оплати за перевезення авіаційним транспортом відповідно до законодавства України;

пасажири гуманітарних рейсів, статус яких визначається відповідною Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України;

транзитні пасажири;

пасажири із сервісними квитками;

діти до двох років;

пасажири рейсів з метою пошуку, рятування, санітарних рейсів, які виконуються за завданням компетентних органів;

пасажири рейсів під літерою "A", які виконує державне авіаційне підприємство "Україна".

{Пункт 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку № 504 від 21.07.2010}

2.3. Збір за забезпечення авіаційної безпеки

2.3.1. Збір за забезпечення авіаційної безпеки пасажирського ПС установлюється за кожного відправленого пасажира залежно від виду сполучення та відшкодовує витрати експлуатанта аеропорту (аеродрому), пов’язані з комплексом превентивних заходів безпеки, що направлені на забезпечення захисту від актів незаконного втручання (за винятком заходів для забезпечення додаткового рівня безпеки, наданих за додатковим запитом користувача аеропорту (аеродрому)), які застосовуються на регулярній основі та забезпечуються із залученням людських і матеріальних ресурсів аеропорту, не враховуючи витрати на забезпечення безпеки, що належать до неавіаційної діяльності.

{Абзац перший підпункту 2.3.1 пункту 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Збір за забезпечення авіаційної безпеки пасажирського ПС становить:

для міжнародних сполучень:

- 4,00 дол. США за кожного відправленого пасажира;

для внутрішніх сполучень:

- 1,50 дол. США за кожного відправленого пасажира.

Від сплати збору звільняються:

пасажири рейсів, що виконуються виключно для перевезення королівських осіб, глав держав і урядів;

особи, які звільняються від оплати за перевезення авіаційним транспортом відповідно до законодавства України;

{Абзац дев'ятий підпункту 2.3.1 пункту 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку № 504 від 21.07.2010}

пасажири гуманітарних рейсів, статус яких визначається відповідною Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України;

транзитні пасажири;

пасажири із сервісними квитками;

діти до 2 років;

пасажири рейсів з метою пошуку, рятування, санітарних рейсів, які виконуються за завданням компетентних органів;

пасажири рейсів під літерою "А", які виконує державне авіаційне підприємство "Україна".

2.3.2. Збір за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС установлюється за кожну тонну МЗМ відправленого ПС залежно від виду сполучення.

Збір за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС становить:

для міжнародних сполучень:

- 3,80 дол. США за 1 тонну МЗМ;

для внутрішніх сполучень:

- 1,40 дол. США за 1 тонну МЗМ.

До збору за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС застосовується коефіцієнт 0,5 при відсутності комерційного завантаження рейсу при прильоті та вильоті.

2.4. Збір за наднормативну стоянку ПС

Збір за наднормативну стоянку ПС установлюється за кожну годину наднормативної стоянки та кожну тонну МЗМ ПС незалежно від виду сполучення (час наднормативної стоянки визначається у годинах з округленням до першого десяткового знака) та становить 0,41 дол. США за кожну годину наднормативної стоянки та за кожну тонну МЗМ ПС. Збір за наднормативну стоянку ПС відшкодовує витрати експлуатанта аеропорту (аеродрому) в межах контрольованої зони, пов’язані з використанням, утриманням та розвитком аеродрому для стоянки ПС понад нормативний час, освітленням, пожежною охороною протягом цього часу.

{Абзац другий пункту 2.4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Нормативний (без сплати збору) час стоянки пасажирського ПС становить 3 години.

Нормативний (без сплати збору) час стоянки вантажного ПС визначається відповідно до МЗМ, а саме:

МЗМ ПС

Час при здійсненні навантаження або розвантаження ПС, години

Час при здійсненні навантаження та розвантаження ПС, години

до 40 тонн включно

3

6

понад 40 до 100 тонн включно

4

8

понад 100 до 200 тонн включно

6

12

понад 200 тонн

12

12

До збору за наднормативну стоянку застосовується коефіцієнт 0,5 у разі затримки авіарейсу, спричиненої метеорологічними умовами.

{Абзац п'ятий пункту 2.4 розділу II в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 211 від 13.06.2017, № 398 від 31.08.2018}

Збір за наднормативну стоянку не стягується, якщо затримка авіарейсу сталася з вини працівників аеропорту; якщо здійснюються рейси під літерою «А», які виконує державне авіаційне підприємство «Україна», а також за стоянку ПС, щодо яких з експлуатантом аеропорту (аеродрому) укладено відповідну угоду на зберігання або розміщення (базування) на визначений термін.

{Абзац шостий пункту 2.4 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

III. Заключні положення

3.1. Аеропортовий збір за обслуговування ПС і пасажирів установлений без урахування податку на додану вартість.

3.2. Сплата аеропортових зборів здійснюється відповідно до законодавства України.

3.3. Ці аеропортові збори є граничним (максимальним) розміром плати за аеропортове обслуговування, що стягується з користувачів аеропорту (аеродрому).

{Абзац перший пункту 3.3 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Виходячи з економічної ефективності та дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, зобов’язань авіакомпаній щодо розвитку авіаперевезень з/до державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" та ціни авіаперевезення, з метою стимулювання авіакомпаній як комерційних партнерів, розширення географії польотів та збільшення пасажиропотоку, за рішенням керівника аеропорту до граничних (максимальних) розмірів плати можуть застосовуватися знижувальні коефіцієнти до існуючих рейсів з/до державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а також при відкритті авіакомпаніями рейсів з/до державного підприємства «Міжнародний аеропорт "Бориспіль" до/з аеропортів, до/з яких раніше з/до державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" не здійснювались такі рейси або протягом останніх 6 місяців розпочали здійснюватись.

{Абзац другий пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

Застосування знижувального коефіцієнта до граничних (максимальних) розмірів плати відбувається шляхом множення розміру відповідного аеропортового збору на знижувальний коефіцієнт, який становить при виконанні регулярних рейсів до 0,2; чартерних - до 0,7.

{Абзац третій пункту 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 398 від 31.08.2018}

{Розділ III доповнено новим пунктом 3.3 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 745 від 19.12.2012; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 211 від 13.06.2017}

Перший заступник голови
Державіаадміністрації


О.В. Овчинников



вверх